Česká značka, český výrobce, český produkt. Za BeMine stojí Eliška a Láďa Pařízkovi. BeMine je českou značkou, která se adaptovala na „covidovou“ krizi a většinu své energie věnuje růstu eshopu. Rodinný business si zakládá na konceptu udržitelnosti a stojí proti fast fashion. BeMine párové prádlo si našlo fanoušky v zahraničí, nyní se chystá oslovit české zákazníky. 

 

Ahoj Eliško. Pojď nám v krátkosti představit BeMine.

Ahoj Kristy. Jedná se o rodinný podnik zaměřený na veselé párové oblečení. Vyrábíme párové spodní prádlo, párová trička či plavky a jiné. Cílem BeMine je rozzářit našim zákazníkům den, i když je zrovna pondělí. Naše oblečení je pro všechny, kteří se toho nebojí a chtějí si užít každý den se svou láskou naplno. Nezáleží na tom, jestli jste zrovna na Mácháči nebo na Havaji, hlavní je, že jste tam spolu.

Kdy vznikla ona myšlenka, co vás přiměla k vývoji a prodeji párového prádla?  

Na začátku roku 2018. Zrovna jsme se vrátili z dovolené a asi jak jsme měli jetlag, tak se naše mysl nebála trochu popustit uzdu fantazii. Po jedné Eliščině probdělé noci byl nápad na světě. Ještě bylo nutné, aby to prošlo přes Láďu. Na přesvědčení stačilo připravit dobrou snídani a projekt dostal zelenou.

Takže za tím stojí žena J. Čím jste začali? Co bylo prvním krokem k vzniku BeMine?

Nejprve jsme se pustili do hledání švadlen a dodavatelů materiálu. Od začátku bylo prioritou zůstat co nejvíce lokální, takže jsme hledali jen v Česku, maximálně po střední Evropě. Úspěšné hledání a dohodnutí podmínek trvalo snad půl roku. Zároveň s tím jsem kreslila první designy a strašně se těšila, až je dostanu na finální produkt. Věřila jsem, že to bude stát za to.    

Jak dlouho se eshopu BeMine věnujete? Máte také kamennou prodejnu? 

Od prvních příprav uběhlo 2,5 roku. Prodej jsme spustili na konci roku 2018, kdy jsme přišli s párovými spoďáry. Postupně jsme přidali párová trička, plavky, braletky, roušky a ponožky. V minulosti jsme zkoušeli partnerský prodej v centru Brna nebo designové trhy. V letošním „covidovém“ roce jsme od toho kvůli nejisté situaci zatím upustili. Veškerou pozornost teď věnujeme e-shopu jako většina firem.  

Můžete porovnat prodeje pře dobovou „covidovou“ a během ní? Odrazilo se to na vašem podnikání?

Zaznamenali jsme zvýšení prodejů. Důvodem je stávající situace zvýhodňující online nákupy, ale také skutečnost, že postupně rozšiřujeme naši nabídku a jsme více vidět. Nicméně s covidem přibyly i problémy. Velká část našich objednávek směřuje do zahraničí, tudíž nás „pozlobil“ jarní kolaps mezinárodní dopravy. Udržet zákazníkům trpělivost nebylo vůbec jednoduché.

Můžete se pyšnit českou výrobou, jak to, že prodáváte většinu zboží v zahraničí?

Možná, že jsou Češi o něco konzervativnější, ale v českém trhu stále vidíme perspektivu, protože Češi se zase více zajímají o podmínky výroby a životní prostředí. Tím, že šijeme výhradně v ČR, z kvalitních OEKO TEX materiálů a klademe důraz na udržitelnost, věříme, že můžeme být pro českého zákazníka atraktivní. Přece jen jsme již odesílali do 30 zemí světa, včetně takových jako USA, Austrálie, Singapur či dokonce Bahrajn. 

Po jak dlouhé době podnikání se vám začalo dařit? Ve smyslu, že se vám začaly vracet investice a začali jste vydělávat?

Doposud jsme hodně investovali a rozšiřovali sortiment, takže vlastně až v poslední době můžeme říct, že se investice začínají pomalu vracet. Jsme trpěliví, víme, že vše má svůj čas. I přes větší množství objednávek se snažíme udržovat kvalitu služeb a osobní přístup, přeci jen jsme rodinný business.  

Jací zákazníci jsou vaší cílovou skupinou?

Kdokoli, kdo si rád trochu rozjasní šatník. Samozřejmě mezi našimi zákazníky nalezneme spíše mladší lidi, ale určitě to není jen o mladé generaci. Nedávno nás třeba potěšil 55letý pán z Anglie, který naše spodní prádlo věnoval své ženě k jejich 25. výročí. Jeho radost z prádla byla obrovská! Moc nás to potěšilo.

 

Máte nějaké zkušenosti z předešlého zaměstnání nebo ze školy?

Právě to je jeden z důvodů, proč nás to naplňuje. Můžeme uplatnit spoustu dovedností ze školy i zaměstnání, od marketingu po finanční analýzy a proložit to kreativní činností jako je fotografovaní či návrh designů. Prostě oba si najdeme své. Prostoru k seberealizaci jen víc než dost.

Kde berete inspiraci k designu?

Například pro tropické a ananasové plavky přišla inspirace na Havaji, který nás absolutně uchvátil a já jej tak musela zanést do naší tvorby. Většina designů vzniká tak, že mám nějakou představu, a skoro vždy to nakonec skončí jinak… Ale to je prostě tvůrčí proces JSnad jen vánoční edice dopadla přesně tak, jak jsem si ji od začátku představovala.

Jak dlouho trvá zprocesovat nápad na nový produkt, přes výrobu a vystavení v eshopu?

U náročnějších střihů klidně i půl roku, záleží hodně na dodavatelích. Ale s přibývajícími zkušenostmi a více prohloubenými vztahy s dodavateli, se nám daří tento proces zrychlovat. Nejnovější produkt – braletky, trval asi 2 měsíce.  

Podnikáte spolu jako manželé. Popiště nám váš klasický den?

Obvykle nejprve zkompletujeme objednávky a hurá na poštu. Tuhle část nejvíce oceňuje náš pejsek, který miluje procházky. Poté vyřídíme komunikaci se zákazníky, dodavateli, správu sociálních sítí, účetnictví. Pak se věnujeme kreativnějším činnostem spojeným s výrobou, co je zrovna potřeba. Když se trochu poštěstí, najdeme si čas i na sebe, na náš oblíbený tenis nebo jiný sport.

Je někdo z vás více iniciativní/aktivní? Máte rozdělené činnosti nebo vykonáváte všechno společně?

Úkoly máme rozdělené. Já jako správná ajťačka programuji webové stránky, ale s přehledem zvládám i kreslení designů a sociální sítě. Láďa vede účetnictví, daně a dělá všechny možné finanční analýzy. Jak nevytvoří za den aspoň jednu excelovskou tabulku, tak se blbě usíná. Ve finále spolu vše konzultujeme a kolikrát se u toho patřičně dohadujeme. Ale hlavním motorem BeMine jsem já. 

Nutí mě se zeptat, jak vaše podnikání ovlivňuje intimní život?

Významně. Někdy jsou chvíle, kdy toho máme plné kecky. Ale pak nám přijde recenze od spokojeného zákazníka, a to nám zase vlije krev do žil. Ano, má to své mouchy, ale nás to baví. Přijít z práce a vyvalit se k televizi prostě není pro nás!

Eliško, poslední otázka. Jaké máte cíle do budoucna?

Hlavním cílem je stabilní společnost, která nás oba dlouhodobě uživí. Chceme zákazníkům zpříjemnit den a přispívat ke konceptu udržitelné módy. Jsme rádi, když můžeme trávit většinu času spolu. Mezi krátkodobější cíle patří např. větší proniknutí na český trh nebo zavedení výhradně ekologických obalů. Vždy je co zlepšovat.